Projekty školy - E-skoly Libereckého kraje

E-skoly Libereckého kraje

Zdroj: Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost (OPVK)

Žadatel: Základní škola, Liberec, Kaplického 384, p.o.
ZŠ Liberec, U Školy 222/6, p.o. je partnerem projektu

Naše škola se na podzim roku 2012 zapojila do projektu E-skoly Libereckého kraje. Jeho cílem je zvýšit jazykovou kompetenci v anglickém a německém jazyce u žáků 5.-9. tříd základních škol. Vznikne proto 600 e-learningových jednotek na podporu výuky cizích jazyků právě na základních školách. E-learningové jednotky budou ověřeny pomocí elektronických testů na 400 žácích ze zúčastněných škol. Vedle naší školy se do projektu zapojily také ZŠ Kaplického, ZŠ Ještědská a ZŠ Doctrina z Liberce, jablonecká Katolická základní škola majora Rudolfa Háska, dále ZŠ Jenišovice, Masarykova ZŠ a MŠ Tatobity a semilská ZŠ Dr. Fr. L. Riegra. Projekt zaštítila liberecká ZŠ Kaplického v rámci operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost.

Na konci roku 2012 se na liberecké ZŠ Kaplického uskutečnilo první školení pro pedagogy ze zúčastněných škol, kde se o projektu a tvorbě materiálů dozvěděli více. Na úvod byli seznámeni s testováním NIQES, které zjišťuje úroveň znalostí jazyků žáků 5. a 9. tříd v celé České republice. Učitele angličtiny a němčiny poté provedla lektorka školení samotnou tvorbou výukových materiálů, díky kterým se žáci lépe naučí orientovat se v cizojazyčném textu, zapojí a rozvinou analytické myšlení v cizím jazyce, porozumí mluvenému slovu a také prohloubí své gramatické znalosti. Lektorka jim rovněž předala několik cenných rad uplatnitelných při tvorbě materiálů. Na závěr si přítomní učitelé vyzkoušeli v rámci workshopu tvorbu jedné testovací jednotky sami. V blízké době čeká naše i ostatní učitele zapojené do projektu druhé školení, na němž se tentokrát seznámí s tvorbou materiálů v e-learningovém prostředí. Tento program je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.

Základní škola Liberec
U školy 222/6
„Sportem ke zdraví, školou k vědění a poznání”