Fotogalerie - Magnetománie v IQ-Parku - 18. říjen 2017

Ve středu 18. října se skupina dětí školní družiny vypravila na další poznávací akci do iQPARKU. Tentokrát nás lektor Jára seznámil zábavnou formou s magnety, s magnetickou silou, s magnetickým polem...a všechny poznatky si děti mohly hravou formou vyzkoušet.

   Děti se dozvěděly, že magnet má dva póly, stejně jako zeměkoule, severní a jižní. Bývají barevně odlišeny – modrý a červený. Pokud k sobě magnety natočíme opačnými póly, začnou se přitahovat. Když je k sobě natočíme stejnými póly, začnou se odpuzovat. Víme, že magnet k sobě přitahuje věci ze železa, což je kov, ale některé kovy nepřitahuje, jsou to např. hliník, zinek, měď. Zajímavé bylo zjištění, že magnet k sobě přitahoval desetikorunovou minci, která vypadá, že je „měděná“, ale to je pouze na povrchu, je vyrobená ze železa.

    Dozvěděli jsme se, že magnetické pole způsobuje přitahování či odpuzování magnetů, ale není viditelné. Nemůžeme ho spatřit pouhým okem. Rovněž ani nepocítíme magnetickou sílu, protože nejsme ze železa. Abychom magnetické pole mohli vidět, vzali jsme si nádobku s kovovým práškem a přiložili jsme k ní magnet. Magnet jsme posouvali, otáčeli a pozorovali, co se s práškem děje. Díky zmagnetizovanému prášku se nám ukázal tvar magnetického pole. Magnet dokáže svou magnetickou silou působit i přes různé materiály. To jsme si vyzkoušeli například s autíčky. Autíčka měla naspodu přilepený železný plíšek, stála na herním poli a my jsme zespodu tyčkou s magnetem vlastně autíčky pohybovali.

     Plni dojmů a nových poznatků jsme se vraceli zpět do družiny. Všichni se těšíme, že se do iQPARKU opět vypravíme a něco zajímavého se naučíme.

 Děti a vychovatelky Jitka a Radka

Magnetománie_001 Magnetománie_002 Magnetománie_003 Magnetománie_004 Magnetománie_005 Magnetománie_006 Magnetománie_007 Magnetománie_008 Magnetománie_009 Magnetománie_010 Magnetománie_011 Magnetománie_012 Magnetománie_013

←Zpět na seznam fotogalerií

Základní škola Liberec
U školy 222/6
„Sportem ke zdraví, školou k vědění a poznání”