Aktuality - IRSKO 2018 - Online reportáž

IRSKO 2018 - Online reportáž

20. 5. 2018

Úspěšné objevování britských ostrovů pokračuje již čtvrtou expedicí. I letos má režii výpravy v rukou cestovní kancelář KRISTOF, která nás doprovázela v minulosti do Londýna, jižní Anglie i Skotska. Tentokrát budou naši žáci poznávat Anglii, Severní Irsko a Irsko. Stejně jako na minulých výpravách řídí naši expedici paní učitelka Veronika Nicole Švarcrová a letos ji bude pomáhat jako instruktorka Jasmína.

Na tomto místě se budeme snažit poskytovat aktuální informace z naší školní expedice…

28.5.2018 - 9. a poslední den

13:00 ... Autobus minul Hodkovice. Opouštím stanoviště u počítače a jedu na Rybníček vítat! R.H.

12:10 ... Autobus vyjíždí z Černého Mostu a míří z Prahy bez zastávky do Liberce. Za hodinu bychom měli naše cestovatele přivítat v Liberci na Rybníčku.

11:15 ... Autobus vjíždí po D5 do Prahy. Naše děti využily uvolněných sedaček po Západočeších a dospávají poslední 2 nepohodlné noci. V Praze výpravu čekají dvě zastávky a pak už posledních 100 kilometrů do Liberce.

9:30 ... Autobus vyjíždí z Mariánských Lázní. Výpravu opustila skupina Západočechů a nyní se poloprázdný autobus vydává do Prahy.

9:15 ... Výprava se přesouvá neuvěřitelně rychle. Přes noc se přeplavila trajektem do Calais, projela Belgií a celým Německem, a nyní autobus přejel česko-německé hranice v Rozvadově. Pokud vše půjde hladce, mohli by cestovatelé dorazit do Liberce kolem 2. hodiny odpoledne. "Těšíme se po dlouhé cestě a 2 nepohodlných nocích domů. Děti se pomalu probouzí. Zdravíme všechny do Liberece a přejeme krásné pondělí."VNŠ

27.5.2018 - 8. den

20:00 ... Výprava je v Doveru a připravuje se na nalodění na trajekt, který naše cestovatele převeze do Calais. Odtud pak čeká autobus dlouhá cesta přes Belgii a Německo zpět domů.

18:00 ... "Autobus s cestovateli opustil Portsmouth. Nyní je 80 km od Doveru, odkud výpravu čeká poslední plavba k břehům Francie.  Počasí se nakonec umoudřilo, takže prohlídku Portsmouthu si dobrodruzi užili. Výprava má za sebou 3600 km a ještě 1500 km před sebou při návratu domů... "Ahojky. Anglie se s námi loučí sluníčkem a teplotou 24°C. Prohlídka Portsmouthu se skutečně vydařila. Děti utratily poslední libry za dárky, jídlo a oblečení (to tady frčí...). Závidíme vám vaše pohodlné postele. See you tomorrow." VNŠ

9:00 ... Anglie si dnes pro naše cestovatele připravila svoji nevlídnou tvář. Je zamračeno. Déšť asi na sebe nenechá dlouho čekat, teplota 16°C. Výpravu dnes čeká procházka po přístavním městě Portsmouthu. S námořní historií se zde návštěvník potkává na každém kroku. Děti si prohlédnou proslulou britskou námořní základnu a nejspíš navštíví Královské námořní muzeum, v přístavu si prohlédnou HMS Victory, vlajkovou loď admirála Nelsona, který v proslulé námořní bitvě u Trafalgaru v roce 1805 porazil Napoleonovu flotilu. Populární turistickou atrakcí je i vyhlídková věž Emirates Spinnaker Tower otevřená v roce 2005.

7:15 ... "Dobré ránko. Zdravíme z bohužel uplakané Anglie, z městečka Portsmouth. Dnes nás čeká celodenní prohlídka Portsmouthu. Zatím všichni ještě spí. Noční plavba byla úžasná. Ale už se na nás projevuje únava z náročného programu a vysilujícího cestování. Všem přejeme hezkou neděli."VNŠ

26.5.2018 - 7. den

13:00 ... Cestovatelé obdivují krásy Dublinu. Hlavní město nabízí spoustu zajímavostí architektonických, historických i společenských. Pozornosti našich dobrodruhů jistě neunikne historická plachetnice Jeanie Johnston, na které se plavily stovky irských přistěhovalců v polovině 19. století do USA a Kanady. Výprava zavítá i do Trinity College, dublinské univerzity zalložené v roce 1592 anglickou královnou Alžbětou I.

8:00 ... "Good morning! Máme krásné ráno. Děti jsou z rodin nadšené. Měly se opravdu dobře. Už jsme naložení a přemisťujeme se do centra Dublinu, kde nás čeká celodenní prohlídka a pak noční a pak noční přejezd trajektem do anglického přístavního města Portsmouth."VNŠ

25.5.2018 - 6. den

Expedice si užila kombinaci irské přírody a historie. Cestovatelé zamířili do pohoří Wicklow Mountains, navštívili zámek Powerscourt a objevili nejvyšší vodopád v Irsku (130 metrů vysoký) - Powerscourt Waterfall.

S ubytováním v irských rodinách není žádný problém. Všechny děti se se svými hostiteli dorozuměly. A to i přesto, že irská angličtina je trochu odlišná od anglické a není úplně jeddnoduchá k porozumění. Good jobs kids!

24.5.2018 - 5. den

20:00 ... Cestovatelé jsou ubytováni u milých irských rodin. Výprava má za sebou náročný den plný zážitků a všichni se těší do postele.

8:30 ... "Dobré ránko. Hlásíme se všichni zdraví, usměvaví a ošlehaní větrem od moře. Právě vyrážíme po snídani na tříhodinový přesun. Opěět nás doprovází sluníčko, 13°C. Dnes bychom měli dodržovat původní itinerář. Milovníci historie si přijdou na své. Posíláme pozdravy. Máme se dobře a vše je OK" VNŠ

23.5.2018 - 4. den

19:30 ... Děti večer podnikly procházku na pláž a průběžně procvičují angličtinu konverzací s majitelkou hostelu. Večer už čeká výpravu pouze relax, balení a zítra se výprava přesune do irského Dublinu.

18:00 ... Výprava si dnes užila přírodu severoirského pobřeží. Cestovatelé obdivovali útesy, zálivy a krásné výhledy na moře. Sluníčko příjemně hřálo, takže ke slovu musel přijít i panthenol, aby se dobrodruzi nespálili.

8:00 ... "Dobré ránko. Zdravíme z romantického zálivu, kde jsme strávili včerejší nádherný podvečer a noc. Krajina jak z romantických filmů. Dnes nás čeká prozkoumání severního a severovýchodního pobřeží. Počasí nám zatím přeje. Je slunečno, větrno, ale předpověď bez deště. Posíláme pozdravy všem rodičům." VNŠ

22.5.2018 - 3. den

15:22 ... "Plavba rychlolodí - wow, to byla jízda. Už jsme v Severním Irsku. Jedeme na prohlídka hlavního města Belfastu. Večer se ubytujeme na hostelu, kde strávíme dvě noci uprostřed divoké přírody. Vše klape. Je tu dobrá parta."VNŠ

12:00 ... Trajekt s naší výpravou vyplouvá z přístavu Holyhead. Cesta k irským břehům bude trvat asi 2 hodiny. Přejeme našim dobrodruhům klidné moře.

10:00 ... Autobus minul město Bangor v severním Walesu. Po mostu Port Britania přejel přes průliv Menai, který odděluje severní Wales od ostrova Anglesey. Největší ostrov Walesu je hojně vyhledáván turisty pro svou svéráznou přírodu. Výprava projela kolem městečka Llanfairpwllgwyngyllgogerychwyrndrobwllllantysiliogogogoch, které se pyšní nejdelším jménem obce na světě.

8:00 ... "Dobré ráno do Liberce. Vstávali jsme v 6 hodin, v 6:45 výborná vydatná anglická snídaně (vajíčka...) a od 7:30 jsme už na cestě. Z časových důvodů bohužel nestíháme Chester. Nyní jsme na cestě z Anglie do Walesu a míříme do přístavu Holyhead, odkud se přeplavíme trajektem do Irska. Dnes máme symbolicky každý něco zeleného, protože poprvé vstoupíme na území Irské republiky." VNŠ

21.5.2018 - 2. den

22:15 ... "Ahojky. Konečně uleháme do měkkých postelí k zaslouženému spánku. Dnešek byl náročný, ale máme spoustu zážitků. Liverpool, Beatles, anglická večeře a navazování nových přátelství. Těšíme se na zítřek. Ale teď už Good night."VNŠ

22:00 ... Naše výprava si i přes opožděný příjezd do Liverpoolu toto ikonické anglické město užila. Po návštěvě Muzea Beatles stihli kluci a děvčata procházku po Liverpoolu, hodinový rozchod. Nyní už jsou všichni po večeři a těší se na postel v hostelu.

14:15 ( v Čechách je o hodinu víc) ... "Jsme stále ještě na cestě. Velké kolony a hlavně nehody zdržují náš přesun do Liverpoolu. Ještě máme před sebou asi 60 kilometrů. Jsme rozlámaní dlouhou cestou, ale snažíme se udržovat zdravého ducha a dobrou náladu. Hrajeme karty a hry, posloucháme Beatles a dojídáme dobroty z Čech." VNŠ ... I přes časový skluz 3 hodin, se kterým výprava dorazí do Liverpoolu, by dobrodruzi měli stihnout slavné Muzeum Beatles i prohlídku města.

7:20 ... "Už jsme zase na denním světle. Cesta tunelem byla parádní. Úspěšně jsme vstoupili na území Království". VNŠ ... Výprava úspěšně zvládla cestu tunelem. Všichni si přeřídili čas na hodinkách o hodinu zpět. Po snídaňové pauze se autobus vydá do Liverpoolu. Naše dobrodruhy tak čeká dalších 460 kilometrů na sedadle autobusu. Ale 1000 km už mají za sebou!

6:35 ... Vlak s naší výpravou se dal do pohybu. Z Calais zamíří do podmořského tunelu a zpět na zemský povrch se dostanou u městečka Folkstone v Anglii.

6:15 ... "Bonjour. Po necelých pěti hodinách spánku právě najíždíme do eurotunelu. Náš autobus je zaparkován v úzkém vlaku. Pro všechny je nezvyklé přesednutí do vlaku zážitek. Přejeme všem krásné pondělí." VNŠ

20.5.2018 - 1. den

Autobus by po zastávce před spaním měl pokračovat po dálnici A4 přes Cáchy (Aachen) do Belgie. Po nočním přejezdu Belgie po trase Brusel, Gent, Bruggy by cestovatelé ještě za tmy měli dorazit k pobřeží Kanálu La Manche. Přejedou francouzské hranice a s ranním svítáním dorazí do Calais, odkud je bude čekat cesta tunelem pod kanálem La Manche do Anglie. Příjemnou dobrou noc a klidnou jízdu.

23:30 ... "Projíždíme kolem Kolína nad Rýnem. Jízdu nám zpříjemňuje film. Máme tak trochu vánoce v květnu...Díváme se na Lásku nebeskou. Před půlnocí nás ještě čeká zastávka na pumpě a pak 5 nebo 6 hodin spánku. Až se ráno probudíme, budeme ve Francii."VNŠ

21:20 ... Výprava minula Frankfurt a po A3 směřuje na Köln am Rhein.

20:00 ... Autobus s naší výpravou projíždí po německé dálnici A3 kolem Würzburgu a pokračuje směrem na Frankfurt nad Mohanem. V podvečerních hodinách jízdu trochu brzdily kolony na dálnici, ale s blížícím se večerem se snad už pojede lépe. "Děcka  jsou po večeři v dobrém rozpoložení. Čtou si, poslouchají hudbu, hrají hry a čekáme na západ slunka, abychom si mohli pustit nějaký film.VNŠ"

17:00 ... Výprava si užila půlhodinovou přestávku u Rozvadova. Do autobusu nastoupili dva noví odpočatí řidiči, kteří budou za volantem autobusu v následujících dnech. Autobus odjíždí přes Rozvadov do Německa. "Všichni zdravíme. Cesta je zatím prima. Mějte se tu krásně." VNŠ

15:30 ... Výprava zastavila v Mariánských Lázních. Do autobusu nastoupil zbytek výpravy - Západočeši. Bílý autobus se vydává na dálnici D5 a po ní pojede směrem do Rozvadova na hranicích s Německem.

14:00 ... Letos jsme bohužel ochuzeni o atrakci sledování autobusu naší výpravy na GPS lokátoru. Autobus jím není vybaven. Jsme tak odkázáni na informace, které nám o své poloze podá sama výprava. Autobus po zastávce v Praze, kde nabral dalších 6 členů z Litvínova, míří z Prahy do Mariánských Lázní, kde nastoupí mladé jazykové talenty ze Západních Čech. Děti zatím poobědvaly a cestu si krátí objevováním skrytých míst v autobusu. Největším objevem jsou zatím zásuvky, kterými jsou vybaveny všechny dvousedačky autobusu.

11:50 ... Na Rybníčku v Liberci se sešla kompletní výprava. Po poslední kontrole pasů, svačin a dalších nezbytností usedli dobrodruzi do pohodlného autobusu SETRA cestovní kanceláře KRISTOF a deset minut před dvanáctou hodinu autobus vyrazil směrem do Prahy.

Více informací naleznete zde

Seznam aktualit

Základní škola Liberec
U školy 222/6
„Sportem ke zdraví, školou k vědění a poznání”