Aktuality - SKOTSKO 2017 - online reportáž

SKOTSKO 2017 - online reportáž

3. 4. 2017

Na úspěšné dvě expedice do Anglie navazuje třetí cesta za poznáním. Režie výpravy se opět ujala cestovní kancelář KRISTOF, která nás doprovázela už do Londýna a jižní Anglie. Tentokrát budou naši žáci poznávat divokou a svéráznou krásu Skotska.

Na tomto místě se budeme snažit poskytovat aktuální informace z naší školní expedice…

Zatím nemáme žádné fotky od našich cestovatelů. Ale ve fotogalerii se můžete podívat na obrázky míst (různě stažených z internetu), která v minulých dnech expedice navštívila. Zatím se můžete pokochat, než nám naši cestovatelé přivezou své vlastní fotky.

11.4.2017 - 9. a poslední den

22:00 ... "Odjíždíme od pumpy na hranicích, v dobrém rozpoložení po dlouhé, ale bezpečné cestě do Čech. Ve 23h nás čeká zastávka v Litoměřicícha kolem 1h snad budeme v Liberci. VNŠ"

21:00 ... "Jsme 40 km od hranic. Tam nás opouštějí naši řidiči. Vystřídá je nový šofér, který nám už jede naproti. A pak 50 km do Litoměřic a dalších 100 km do Liberce. Přibližný příjezd kolem 1 hodiny. VNŠ"

20:00 ... "Projíždíme u Halle, 50 km od Lipska. Děti koukají všichni do jednoho na Pána prstenů a krátí si dlouhou chvíli. VNŠ"

18:30 ... "Jsme u Magdeburgu. 300 km na hranice. Opět stojíme v zácpě... VNŠ"

16:30 ... Cestovatelé hlásí, že provoz na německé dálnici zdržují kolony. Autobus se pohybuje někde v blízkosti Braunschweigu. K českým hranicím zbývá ještě asi 400 km, pak odvezou kolegy do Litoměřic a teprve následně zamíří do Liberce. "Zdravíme domů. Kvůli zácpám na německé dálnici budeme mít 2-3 hodiny zpoždění. Předpokládaný příjezd mezi 1-2 hodinou ranní. Omlouváme se všem rodičům za noční směnu, ale dopravní situaci neovlivníme. Teď nás čeká film a zastávka na benzince. VNŠ" Lokátor se už zřejmě neprobudí, takže se budeme snažit podávat aktuální informace o pozici autobusu přes webovky.

14:00 ... Autobus už je v Německu. Nyní se nachází poblíž Osnabrücku. Naši námořní hrdinové už našli pevnou půdu pod nohama. V autobusu je klid. Děcka si čtou, hrají hry nebo spí.

11:00 ... "Právě odjíždíme z Amsterdamu. Čeká nás dlouhý dvanáctihodinový přejezd do Čech. Někteří z nás ho rádi vyplní spánkem. Zdravíme všechny rodiče do Liberce a okolí. VNŠ" Zatím nemůžeme sledovat autobus na lokátoru. Jeho GPS zamrzla kdesi ve Skotsku a tak je zobrazen ještě stále v Newcastlu...

9:00 ... Loď King Seaways s naší expedicí přistála v amsterdamském přístavu. Plavba bohužel nebyla tak klidná jako před týdnem. Poseidón byl tentokrát k našim mořeplavcům zlomyslný a trápil naše cestovatele vlnami. Několik z našich dobrodruhů zaplatilo za rozvlněné moře rozbouřeným žaludkem a poznalo tak houpavé trápení mořské nemoci. (Rodiče, myslím, že letos už nemusíte na žádnou pouť). Učitelé toho v noci rovněž asi moc nenaspali při poskytování první pomoci a stability obětem houpání. Nyní už jsou cestovatelé na pevné zemi a po sváče se jim určitě vrátí i barva v obličeji...

10.4.2017 - 8. den

18:00 ... Loď King Seaways vyplouvá z Newcastlu a vodami Severního moře zamíří na jihovýchod do Amsterdamu.

16:45 ... "Už jsme odbaveni na trajektu. Tentokrát se plavíme na 12ti patrové opět krásné lodi. Vyplouváme v 17:00. Zatím jdeme na průzkum, kde co je a zabrat místo na focení. Naše loď nese jméno King Seaways dánské placební společnosti. Je starší než ta naše minulá luxusní Princess  S. Je zataženo a trochu poprchává, tak uvidíme, jaká bude plavba. Ale kajuty jsou opět krásné. VNŠ"

14:30 ... "Jsme v Newcatlu. Nakoupili jsme si zásoby jídla na trajekt a rozhlížíme se po přístavu. VNŠ"

10:30 ... "Dobré dopoledne tady od nás všech cestovatelů ze slunečného Skotska. Míříme na obří zdymadlo Falkirk Wheel. Celkově nás čeká cca 4,5 hodiny přejezd na trajekt z Newcastlu.VNŠ"

9:00 ... Cestovatelé si dopřávají poslední vydatnou anglickou snídani. Dnes je čeká rozloučení se Skotskem, odpoledne nalodění na trajekt a dlouhá cesta zpátky domů.

9.4.2017 - 7. den

16:00 ... "Zdravíme do Liberce. Po snídani  (španělská omeleta) jsme se vydali scenérickou tour se zastávkami na fotografování. Posilněni obědem ve Fort William míříme k jezeru básníků Loch Kathrine, a poté do Stirling, kde budeme bydlet přímo v centru pod hradem. Dnes je zataženo, 12°C. Ale celý týden bez deště, což je tady velká vzácnost. VNŠ"

15:00 ... Autobus vjel na území národního parku Trossachs. Před našimi cestovateli se otvírají překrásné scenérie kopců a nádherných jezer. V parku se mimo jiných nachází populární jezero Loch Lomond a rozsáhlé jezero Loch Katrine, kam naše výprava směřuje.

9:00 ...  Sedmý den zahájí výprava cestou k Eilean Donan, malému ostrůvku na severozápadě Skotska v Kintail National Scenic Area. Ostrůvek je sice svojí plochou zanedbatelný, ale stojí na něm opravdový skvost Skotska - překrásný hrad Eilean Donan Castle. Dále se cestovatelé přesunou do Trossachs, malebné krajiny zalesněných roklí a tichých jezer. Odpoledne pak je na programu jedno z nejstarších skotských měst - Stirling. Město leží na řece Forth v centrální části Skotska. Má důležitou strategickou polohu. Od pradávna se říkalo, že kdo ovládá Stirling, má moc nad celým Skotskem. Proto ve městě najdeme i Stirling Castle, hrad obývaný v minulosti skotskými králi.

8.4.2017 - 6. den

18:00 ... Cestovatelé si prohlíží Portree, největší město ostrova Skye s malebným přístavem a pestrobarevnými přístavními domky. Z Portree se přesunou do své ubytovny, kde stráví druhou noc na Skye.

13:00 ... Výprava poznává přírodní krásy, které poskytuje nádherný ostrov Skye. Svým návštěvníkům nabízí překrásné panoramatické výhledy ze skalnaté čedičové plošiny Storr s nezapomenutelnými skalnatými monolity, z nichž největší se nazývá Old Man of Storr. Dalším místním monumentem je vysoký skalní masiv Kilt Rock s překrásným vodopádem Lealt Fall.

10:30 ... "Zdravíme z nádherného ostrova Skye - krásné výhledy na hory a moře. Úplně se tají dech. Razíme se podívat do zátoky tuleňů na tuleně, pak na přírodní krásy, vodopády a čeká nás horský výstup. Počasí nám zatím přeje a ubytování je hezké. Posíláme pozdravy. VNŠ.

9:30 ... "Dobré ráno z Vnitřních Hebrid z kouzelného ostrůvku Skye, kde od včerejšího večera bydlíme v mládežnické ubytovně. Pro některé z nás velká změna. Nicméně výhledy na moře přímo z postele jsou úchvatné. Včera, kdo si co uvařil, to si snědl. Dnes ráno míchaná vajíčka na posilněnou a hurá na výlet. Jedeme loďkami navštívit místní tuleně. VNŠ". Výprava zůstane na Skye celý víkend.

7.4.2017 - 5. den

16:00 ... Výprava obdivuje proslulé jezero Loch Ness. Snad mají všichni připravené fotoaparáty a telefony, aby nám vyfotili lochnesskou příšeru, kdyby se náhodou objevila. Po skončení pátrání po tajuplném tvorovi ve vodách jezera se cestovatelé přesunou na ostrov Skye. Jedná se o největší a nejsevernější ostrov sousostroví vnitřní Hebridy. Z pevniny se na něho autobus dostane přes most Skye Bridge. Ostrov Skye je proslulý nádhernými přírodními scenériemi, památkami a divokými horami. Svoji roli hrál i ve starých skotských bájích. Byl domovem mýtické bojovnice Scáthach. Doufejme, že na naše cestovatele nebude čekat někaká skotská bojovnice a že se jim v místním hostelu bude sladce spát.

9:30 ... "Dobré ráno ze Skotska. Máme zataženo, 9°C. Všichni jsme byli v rodinách spokojení. Děti mají spoustu zážitků. Dnes máme nabitý program. Navštívíme pevnost Fort William, palírnu skotské whiskey, Fort Augustus, magické jezero Loch Ness a kouzelný ostrov Skye. Všem nám to sluší. Včera proběhl nákup v Primarku.VNŠ"

6.4.2017 - 4. den

13:00 ... "Posíláme slunečné pozdravy od královského paláce. VNŠ" V Edinburghu je příjemných 13°C. Cestovatelé budou celé odpoledne poznávat krásy města. Večer je čeká seznámení s rodinami, u kterých budou bydlet.

12:00 ... Výprava dnes dopoledne vyrazila autobusem do 10km vzdáleného Roslinu. Zde si prohlédli unikátní Rosslyn Chapel, gotickou kapli se zdobenými klenbami a velkým množstvím rozmanitých reliéfů. Magickou stavbu známe především z filmu Šifra mistra Leonarda, protože je opředena spoustou mýtů a legend většinou se vztahujících k řádu templářů. Odpoledne čeká naše dobrodruhy prohlídka Edinburghu.

5.4.2017 - 3. den

20:30 ... Autobus s cestovateli přejel do největšího skotského města Edinburghu. Oproti itineráři musela expedice učinit změnu - místo ubytování v rodinách dnes naše výletníky čeká noc v pěkném hotýlku v Edinburgu s večeří (výběr ze dvou jídel) a typicky bohatou anglickou snídaní. Po večeři si cestovatelé zpestří program večerní prohlídkou hlavního města Skotska.

12:30 ... Autobus odvezl výpravu do přírodní rezervace Muckle Moss, kde je čeká výlet k Hadriánovu valu, který kdysi odděloval svět Římanů na jihu (dnešní Anglie) od Barbarů obývajícících Skotsko. Val je soustava zdí a náspů která se táhne napříč Anglií od západu na východ a odděluje Anglii od Skotska. Toto hraniční opevnění nechal postavit římský císař Hadrián v roce 122. Výprava navštíví i pozůstatky římské pevnosti Verovicium. Především však cestovatele čeká příjemný výšlap. Teplota je kolem 9°C, polojasno, bez deště.

12:00 ... "Odbavení a imigrační kontrolu máme za sebou. Teď vyrážíme na půldenní puťák podle itineráře. Všichni jsme zdraví. Nikoho nepostihla mořská nemoc, i když ke konci jsme se pěkně pohoupali na vlnách. Zdravíme všechny rodiče a fanoušky naší dobrodružné výpravy. VNŠ"

11:00 ... "Ahoj všem. Zdravíme vás z Newcastlu. Máme se parádně. Dospali jsme se v pohodlných postelích, ráno posnídali v kavárně a teď čekáme na odbavení. Počasí OK, ale od moře fouká. VNŠ"

9:00 ... Naši cestovatelé mají na hodinkách o hodinu méně. Jejich loď vplouvá do přístavu South Shields u Newcastle upon Tyne na severu Angie. Je polojasno, asi 5°C, na déšť to dnes nevypadá.

4.4.2017 - 2. den

20:00 ... Loď Princess S. rozráží vlny Severního moře a pluje s našimi dobrodruhy od nizozemských břehů severozápadním směrem a potom podél východního pobřeží britských ostrovů na sever do Skotska. Cestovatelé si posouvají hodinky o hodinu zpět kvůli změně časového pásma. Stali se z nich na jednu noc námořníci. Ať je k nim moře vlídné a vyhýbá se jim  mořská nemoc. Ráno v 8 hodin je vzbudí centrální lodní budíček. (Plavčík na horní palubě zahlaholí na trubku)

16:30 ... "Z trajektu jsme nadšeni a nemůžeme se ho nabažit. Nikdo z dětí ještě nikdy v kajutě nespal, takže další nová velká zkušenost.Už jsme se zabydleli v malých, ale útulných kajutách s palandami, obrazy na stěnách a sociálním zázemím. Je to krása! Loď už jsme si prošli od kina až po restaurace. Je tu vše, ale taky pěkně draho. V 17 hodin si jdeme na horní palubu vychutnat vyplutí z přístavu a později se těšíme na západ Slunce. VNŠ"

15:00 ... "Už jsme v přístavu. Počasí parádní. Zrovna se jdeme odbavit na trajekt. Amsterdam jsme si užili parádně. Vědecké centrum se dětem líbilo, ale výlet lodí po kanálech je uchvátil. Za buchtu od Schejbalů děkujeme. Po půldenním výletu skutečně bodla. Ani drobek nezbyl. Čeká nás ubytování do kajut a odplutí desetipatrovou dánskou lodí Princess S. Zdravíme a držíme dnes Tygrům pěsti!!! VNŠ"

14:00 ... Cestovatelé se sešli u autobusu po rychlé prohlídce Amsterdamu. Je polojasno, 15°C, fouká lehký větřík. Snad počasí vydrží, aby večerní a noční plavba po moři proběhla v poklidu. V amsterdamských uličkách se nikdo nezapomněl a tak autobus vyráží podél Nordzeekanaal do přístavu.

8:30 ... "Ahoj všem do Čech. Cesta proběhla v pohodě. Teď právě vjíždíme do Amsterdamu. Všichni jsme po snídani a ranní hygieně na benzince. Balíme batůžky a vyrážíme na výlet. VNŠ" Expedice si dopoledne prohlédne největší a hlavní město Nizozemí proslulé malebnými uličkami a sítí vodních kanálů. Odpoledne autobus přejede do přístavu, kde se výprava nalodí na velký trajekt.

6:00 ... Autobus s našimi spícími cestovateli překročil německo-nizozemské hranice a míří do hlavního města Nizozemí Amsterdamu.

3.4.2017 - 1. den

22:45 ... Autobus přejel hranice poblíž Petrovic a míří na Drážďany a Lipsko. Výpravu čeká noční přejezd Německem. Ráno kolem deváté hodiny by měli dorazit do prvního cílového města - Amsterdamu.

22:00 ... "Odjíždíme plně naloženi z Litoměřic. Celkem nás je 44 cestovatelů + 2 řidiči. Nálada je výborná, děti natěšené. Naši nováčci se učí pravidla cestování a vnitřní řád busu. Druhá večeře už proběhla, všichni posilněni a plni dobré nálady a elánu. K velké radosti všech bude v buse od zítřka wifi s omezeným limitem. Přejeme do Liberce dobrou noc. Naspěte pár hodin i za nás. VNŠ"

19:30 ... Všichni cestovatelé se sešli na Rybníčku. Po krátkém rozloučení s rodiči všichni zaujali svá místa. Výpravu veze stejný autobus, kterým se loni do Anglie vydala expedice "CESTA 2". Na předním nárazníku je ještě zřetelná jizva po loňském setkání s natraženou větví u Calais. Autobus řídí stejná sestava zkušených řidičů. Výpravu tvoří i cestovatelé se zkušenostmi z předchozích výprav. V půl osmé večer autobus vyjíždí od Rybníčku. DOBRODRUŽSTVÍ ZAČÍNÁ!

Více informací naleznete zde

Seznam aktualit

Základní škola Liberec
U školy 222/6
„Sportem ke zdraví, školou k vědění a poznání”