Aktuality - Vídeň 2016

Vídeň 2016

8. 11. 2016

Studené podzimní dny jsme se rozhodli si zpříjemnit dobrodružstvím. Výprava 42 dětí a 4 učitelů se vypravila v úterý 8.11. poznávat hlavní město našich jižních sousedů. Metropoli bývalého císařského mocnářství, město provoněné kávou, řízečky a koláči, rezonující hudbou velikánů hudby a pohupující se nad vlnami Dunaje v rytmu valčíku - VÍDEŇ.

Na tomto místě se budu snažit poskytovat aktuální informace z naší školní expedice do Vídně. Držte nám pěsti a poznávejte krásy Vídně s námi. R.Hanuš

10.11.2016 - 3. den, návrat domů

20:10 ... Naše výprava šťastně končí dojezdem ke škole. Všichni se těšíme na teplo domova. Děkujeme paní učitelce Zatloukalové za přípravu a organizaci skvělého výletu. Všem dětem děkujeme, že se snažily dodržovat všechna pravidla a za dobré chování. Těšíme se, že brzy opět nějakou expedici podnikneme.

19:45 ... Sjeli jsme u Turnova na rychlostku do Liberce. Po 8. hodině budeme u školy.

19:25 ... Najíždíme na dálnici před Mladou Boleslaví. Za půl hodiny nás máte v Liberci.

19:00 ... Jsme u Nymburka. Ke škole bychom mohli přijet za hodinu. Příjezd k Příchovicím asi v 19:40.

18:30 ... Profrčeli jsme kolem Kolína a valíme si to dál na Nymburk.

17:30 ... Projíždíme Havlíčkovým Brodem.

17:10 ... Míjíme Jihlavu. Chumelí,  ale cesta zatím probíhá bez komplikací.

16:30 ... Ve Vranovské Vsi jsme se zastavili v hotelu Club na pozdní oběd. Nyní už míříme směrem na Jihlavu. Do Liberce opět pojedeme přes Kolín a Nymburk. Předpokládáme příjezd ke škole kolem 8 hodiny. V průběhu cesty budu pravidelně informovat, kde se nacházíme a budu upřesňovat čas příjezdu.

15:00 ... U Hatí přejíždíme hranice do České republiky.

12:45 ... Dorazili jsme na vrch Kahlenberg nad Vídní. Navigace nás vedla úzkými uličkami obytné čtvrti, ale náš extrémně šikovný řidič s námi prokličkoval až na vrcholek kopce spojeného s druhým tureckým obléháním Vídně. Na parkovišti jsme si ohřáli párečky a pak kolem 14:00 zamířili k českým hranicím.

12:00 ... Prošli jsme se zahradami Schoenbrunnu. Vyšláplli jsme si ke Gloriette na stráni nad císařskými zahradami a obdivovali výhled na letní císařskou rezidenci. Od Schoenbrunnu nás odváží autobus do západní části Vídně, do Gisringu.

9:30 ... Po snídani opouštíme hotel. Naším autobusem jedeme na jihozápad od Vídně, kde leží překrásn barokní letní sídlo Habsburků. Teplota kolem 5°C. V noci trochu sprchlo, ale teď už jenom zataženo,

9.11.2016 - 2. den

22:00 ... Večerka. Někteří z nás už se v bdělém stavu večerky ani nedočkali. Podle měření paní učitelky Zatloukalové jsme dnes ušli 18.000 kroků...

18:30 ... Z Mariahliferstrasse jsme metrem přejeli na Hlavní nádraží, a po zdolání asi 500 metrů jsme všichni šťastně dorazili do hotelu. Všichni se těšíme na teplou sprchu a na to, že si sdělíme všechny zážitky z dnešního dne. O náplň večera je tím postaráno...

16:00 ... Jsme na Mariahilferstrasse. Je to vyhlášená "nákupní ulice Vídně. Nachází se tu nejlepší obchody ve Vídni. Ulice se jmenuje po chrámu "Maria Hilfe", který stojí zhruba uprostřed nákupního ráje. Pro mnoho členů výpravy (hlavně děvčata) byl tento bod hlavním cílem. proto s nadšením využily dvě hodiny k nákupům...

14:30 ... Pěšky jsme prošli od Hofburgu, kolem budovy Umělecko-historického muzea (Kunsthistorisches Museum) k Státní opeře. Od Opery ulicí Operngasse jsme došli k Naschmarktu. Naschmarkt je svérázná tržnice, kde najdete rozmanité dobroty od mořských plodů, rakouských sýrů, po domácí koláče a typické vídeňské suvenýry. Žádný turista by si Naschmarkt asi neměl nechat ujít. Proto jsme si zde na hodinu dali rozchod, abychom se rozběhli ochutnávat, co nám trh nabízí.

13:00 ... Po dokonalém nasycení u "strýčky Meka" jsme prošli výstavní třídou Graben až k nejstaršímu obchodu s potravinami ve Vídni Julius Meinl (z něhož však dnes není obchod, nýbrž restaurace). Pak přes Uhelný trh (Kohlmarkt) jsme dospěli k vznešenému Hofburgu. V areálu Hofburgu jsme navštívili Schmetterlinghaus (motýlí dům). Vysoká teplota, která je v expozici, nám docela vyhovovala. Takže jsme strávili příjemnou půlhodinu mezi palmami, vodpoády a překrásně barevnými motýly.

12:00 ... Cestou od Chrámu svatého Štěpána se výprava odchálila od plánovaného itineráře. Čelní skupina zahlédla emblém McDonald a průběh následujících minut se již nikomu nepodařilo zvrátit. Všechny členy expedice pohltil "mekáč" u St.Stephansplatz.

10:00 ... Prohlédli jsme si proslulý "Hundertwasserhaus" - nevšední a svérázný obytný dům, navržený architektem Hundertwasserem. Po nákupu drobných suvenýrů jsme tramvají přejeli k Dunaji, a odtud jsme se pěšky vydali k Chrámu svatého Štěpána. Kolem dómu se v dopoledních hodinách pohybovalo mnohem více lidí než včera večer. Našim cílem dnes byla vyhlídky v hlavní věži chrámu. Abychom si ji mohli užít, museli jsme vyběhnout...vystoupat...v závěru už vylézt 343 schodů. Ale výhled na centrum Vídně, který se nám naskytl stál za to.

9:00 ... Po vydatné snídani vyrážíme poznávat Vídeň za denního světla. Čeká nás Hundertwasserhaus, opět navštívíme St.Stephansdom a Hofburg a projdeme se uličkami Staré Vídně. Počasí je velice příjemné: svítí sluníčko, teplota se pohybuje kolem 6°C.

8.11.2016 - 1. den

16:30 ... Vyrážíme na večerní poznávání Vídně. Metrem jsme se probojovali do centra k chrámu svatého Štěpána. Prohlédli jsme si vnitřek katedrály, obešli ji kolem dokola a prošli jsme se promenádní třídou Kärtnergasse. Kolem hotelu Sacher a muzea Albertina jsme dokráčeli do Hofburgu, sídla Habsburských císařů. Hofburg jsme prošmejdili doslova skrz naskrz a kolem divadla Burgtheater jsme zamířili k vídeňské radnici. Tuto starší a mohutnější sestru naší liberecké radnice jsme však mohli při jejím krásném nočním nasvícení obdivovat pouze zdálky, protože před budovou probíhají vánoční stavební práce a příprava velkolepých vánočních dekorací. Poté už nás zima přesvědčila, abychom další poznávání odložili na zítřek. Kolem půl deváté jsme dorazili na hotel a brzy zalezli do peřin.

15:00 ... Jsme ve Vídni. Přejíždíme Dunaj a kolonou se prokousáváme k hlavnímu nádraží Wien Hauptbahnhof. Po několikerém kroužení nacházíme správný vjezd před hotel.

13:45 ... Přejeli jsme rakouské hranice. Willkommen in Österreich.

12:15 .... Hatě. Zastavujeme na oběd.

11:15 ... Minuli jsme Jihlavu a míříme směrem na jih do Znojma a k rakouským hranicím.

10:45 ... Projíždíme Havlíčkovým Brodem,  rodištěm paní učitelky Hájkové. Prohlédli jsme si rodný dům paní učitelky, bohužel jen zvenčí.

9:45 ... Minuli jsme Nymburk a Kolín. Před Čáslaví jsme zastavili k první čůrací pauze. Chvílemi se na nás usmívá i slunce. V autobusu je pohoda. Většina z nás už zdlábla první sváču.

8:15 ... Autobus s výpravou odráží od školy. Liberec se s námi loučí drobným deštěm a teplotou blížící se mrazu. Snad míříme do lepšího počasí.

Více informací naleznete zde

Seznam aktualit

Základní škola Liberec
U školy 222/6
„Sportem ke zdraví, školou k vědění a poznání”