Aktuality - CESTA 2 - online reportáž

CESTA 2 - online reportáž

15. 5. 2016

Po úspěšné podzimní expedici vyráží poznávat krásy britských ostrovů další výprava. 11 děvčat a kluků čeká poznávání Londýna a dalších kouzelných míst Anglie.

Na tomto místě se budu snažit s pomocí "reportérky" V.N.Švarcrové poskytovat aktuální informace z naší školní expedice do Anglie…

21.5.2015 - 7. den

13:15 ... Autobus míjí Mladou Boleslav. Opouštím počítač, z kterého jsem se vám snažil celý týden s pomocí paní učitelky a dětí podávat aktuální zprávy o dění na expedici, abych se přesunul na Rybníček a uvítal naše dobrodruhy, protože za půlhodiny je máme v Liberci. Děkuji CK Kristof za zajištění našeho výletu. Děkuji řidičům, že se snažili, aby se našim výletníkům pohodlně cestovalo. Největší dík patří paní učitelce Švarcrové, která celý zájezd vymyslela, připravila, domluvila, zařídila, zrealizovala ... a chvílemi i odprůvodcovala. Doufám, že se dětem výlet maximálně líbil a budou doma vyprávět úžasné zážitky. R.Hanuš

12:50 ... Autobus projíždí přes Černý Most, opustí Prahu a po D10 pojede směrem na Turnov a Liberec. Výpravu čeká ještě jedna "čůrací" pauza a tankování nafty na čerpací stanici. Střízlivý odhad příjezdu na Rybníček mezi 13:30- 13:45.

12:00 ... Autobus vjel do Prahy. Nyní jede přes Letňany a Holešovice dolů do centra na Žižkov, kde vyloží Pražáky apak už nám naši výpravu doveze do Liberce. Odhadovaný příjezd na Rybníček kolem 13:30.

11:15 ... Autobus je v Litoměřicích. Vyloží školáky z Litoměřic a pojede do Prahy, kde vystoupí pražský gympl. Příjezd do Liberce kolem půl druhé se zdá být reálný.

8.45 ... "Dobré ránko, jedeme jak dráhy, jsme 150 kilometrů od českých hranic, Přejíždíme v Petrovicích cca za hodinu a půl. Pokud to dobře půjde, možná už v 13:00 budeme v Liberci. Celou noc s jednou zastávkou jsme chrupkali." V.N.Š.

8:30 ... Výprava projela kolem Lipska a nyní míří směrem na Drážďany.

5:30 ... Autobus minul Kassel a pokračuje směrem na Göttingen a dál přes Lipsko do Drážďan.

Cestovatelé si přes Německo blíží domů. Cestou do Liberce nejdřív výprava vyloží kolegy z Litoměřic a z Prahy. Do Liberce na Rybníček by autobus mohl dorazit kolem 14:00. Čas příjezdu se může změnit vlivem různých okolností. Budu se snažit vás informovat o případných změnách.

20.5.2015 - 6. den

23:00 ... "Právě jsme bezpečně projeli francouzským přístavem Calais a čeká nás asi 15 hodin jízdy. Předpokládaný příjezd do Liberce mezi 14. a 15. hodinou. Pomalu se ukládáme k spánku..." V.N.Š.

2 1:00 ... Autobus s výpravou je v přístavu v Doveru a probíhá nakládání na trajekt. Autobus má aktivní lokátor. Takže celou cestu domů jej můžete sledovat na tomto odkazu: http://www.zsuskoly.cz/admin/admin.php?module=news&action=update&id=477

19:30 ... "Posíláme poslední pozdrav z Anglie. Celodenní procházka Londýnem se povedla. Stihli jsme toho hodně. Průvodcovala jsem naši malou skupinu na pohodu a užili jsme si to náramně. Po brzkém budíčku a nakládce zavazadel jsme se v hotelu dosyta nasnídali. Děti dostaly opět pochvalu od vedení hotelu za chování. Palec nahoru. Dokoupili jsme svačiny a pití a pak přejeli nejstarším metrem 18 stanic až na Leicester Square. Odtud jsme vyrazili na Piccadilly Circus. Čas vyšel výborně na vojenskou přehlídku. Zapochodovali jsme si s vojáky královské stráže za hudby až k sídlu královny před Buckinghamský palác. V parku St.James jsme dali piknik v trávě a dobíjeli baterky. Pak jsme se vydali k Trafalgar Square, Národní galerii a k sídlu premiéra v Downing Street 10. Ohromila nás krása Westminsterského opatství a nezapomněli jsme ani na Big Ben a parlament. U sochy Winstona Churchilla jsme si dali druhý piknik a pak jsme pokračovali přes Westminster Bridge nad řekou temží k London Eye. Pak nás čekala skvělá dvouhodinové interaktivní poznávání historie Londýna - London Dungeon. Tam se děly, panečku, věci!Počkejte, až budou děti vyprávět. Bylo to někdy opravdu strašidelné, že i paní učitelka občas úlekem zakřičela. O tajemné historii už víme hodně, ale nejvíce nás zaujala simulace oběšení, kterou jsme všichni podstoupili. Takže už vlastně jako nejsme... Metrem jsme večer přejeli na North Greenwich. Provedli jsme vpád do Tesca na rychlý nákup. K večeři byly párky a pak už hurá do přístavu na trajekt. Nyní už je v autobuse ticho jak v hrobě, neboť věřte nevěřte, děti spí!!! Já si jdu zaslouženě taky zdřímnout. Únava je fakt velká. Good night." V.N.Š.

12:30 ... Děti se nachází před Buckinghamským palácem, kde právě probíhá výměna stráží. Foťáky jsou v akci.

Program zájezdu vrcholí. Výprava si dnes užije poslední den v Anglii, který vyplní poznáváním hlavního města Velké Británie. Cestovatelé si projdou pěšky historickou část Londýna. Měli by vidět slavné britské památky - Westminster Abbey, Buckingham Palace, Trafalgar Square. Den zakončí projížďkou na lodi po Temži. Pak už naskočí do autobusu a večer se vydají na dlouhou cestu domů.

19.5.2015 - 5. den

20:30 ... Autobus s našimi cestovateli je v Londýně. Projel v blízkosti londýnského letiště Heathrow a zamířil do čtvrti Hounslow na západě Londýna. Naši výletníci se ubytovávají v hotelu Ibis.

19:15 ... Výprava zastavila na čerpací stanici na dálnici M4 asi 40 kilometrů před Readingem. Cestovatelé si pochutnávají na dobrotách v KFC.

18:30 ... Autobus minul město Bristol a projíždí krajem Wiltshire. Cestovatelé oplakali naše vypadnutí z mistrovství světa v hokeji. Naštěstí smutek přebijí zážitky z dnešního dne a očekávání vjezdu do magického hlavního města britského království, které mnozí účastníci uvidí poprvé. Od Londýna je nyní výprava vzdálena asi 100 kilometrů.

17:00 ... "Vše klape podle plánu. V národním parku jsme potkali i divoké koně, které se nechali od dětí nakrmit jablky. Ve vesničce Widecombe jsme navštívili krásný kostel a okolí. Jukli jsme se na místní trh a poté strávili 3 hodiny v Exeteru. Prošli jsme si město. Někteří z nás navštívili i místní přenádhernou baziliku. Děti dostaly poté rozchod. Někdo šel po nákupech, jiný na prochajdu a někdo šel ochutnat místní specialitky. Teď už se přesouváme do Londýna, koukáme na film o králi Artušovi a čteme zprávy z aktuálního hokejového zápasu ČR - USA. Držíme pěsti, že v poslední třetině to naši skvělí hoši vyhrajou. Příjezd do Londýna mezi 20:30 - 21:00. Mezitím bude pauza v KFC na večeři. Spát budeme v hotelu Ibis." V.N.Š.

10:00 ... "Zdravíme rodiče a spolužáky z Anglie. Máme se tu skvěle. Nejspíš je tu hezčí počasí než v Česku. Akorát vyrážíme na další super výlet. Všichni se těšíme a jsme zvědaví, jaká krajina nás uchvátí tentokrát. Také se těšíme, co nás uchvátí v Primarku... No, to bude zase tašek ... :-)" Týna S. a spol.

9:30 ... "Ahoj. Hlásíme se opět s ranní snůškou informací. Poslední noc si děti v rodinách užily výborně. Z vyprávění vyplývá, že se v rodinách poslední večer hojně hodovalo a konverzovalo. Nyní už je celá parta naložena i s kufry a míří do chráněné přírodní oblasti Darkmoor s cílem potkat se psem baskervillským, pokořit pár turistických kilometrů, navštívit malebnou vesničku Widecombe a navštívit hlavní město Devonu Exeter. Od všeho trochu, takže si opět přijdou na své všichni." V.N.Š.

Cestovatelé dnes definitivně opustí lázeňské město Torquay. Ráno je čeká loučení v anglických rodinách a pak se vydají obdivovat pověstné slatě a mokřady Darkmoor. Dále navštíví Exeter, starobylé hlavní město hrabství Devon a dnešní den zakončí v Londýně, kde budou nocovat. Počasí polojasné, 14°C

18.5.2015 - 4. den

18:30 ... "Ahoj všem! Čaroděj Merlin k nám byl dnes laskavý, seslal nám kromě 2 přeháněk větrné, ale polojasné počasí, za což jsme mu vděčni. Máme v nohách 10 km po náročném útesovitém terénu. Krajinou jsme uchváceni všichni do jednoho. Tajemný hrad Tintagel byl pro nás velkým zážitkem. S legendárním králem Artušem jsme se zvěčnili a navšívili i tajemné jeskyně. Děcka opět uchvátila pláž a přicházející příliv. Na pláži jsme si nemohli pomoci a zase se všichni dosyta vyblbli. Jen do vody jsme nikoho nepustili neb nás čekala tůra po skaliskách. Bylo to náročné, obzvlášť pro netrénované. Ale všichni to zvládli.Za odměnu každý dostal tradiční anglické lízátko a zmrzlinu. Až uvidíte fotky, budete chtít Cornwall také navštívit. Třešničkou na dortu byla pro děti návštěva čarodějnického muzea, plného magie. Abraka dabra! Nyní jsme na zpáteční cestě. Čeká nás poslední noc v anglických rodinách." V.N.Š.

10:30 ... Autobus s cestovateli vyrazil z Torquay k západnímu pobřeží. Je vpravdě anglické počasí: Zataženo, lije jak z konve, 10°C. Držme pěsti, ať se počasí umoudří. Expedice má dnes náročný program.

Výpravu dnes čeká výlet do světa magie, kouzel a pověstí. Cestovatelé by měli navštívit zříceninu bájného hradu Tintagel z 12. století, o kterém se mluví jako o rodišti krále Artuše. Pokud to počasí dovolí projdou se děti po útesech do Boscastelu s muzeem čarodějnictví.

17.5.2015 - 3. den

19:00 ... Cestovatele čekají v Torquay jejich anglické rodiny a všechny čeká večeře. Naši výletníci stíhají i sledovat hokej. Odpoledne oslavili naše vítězství nad Švýcarskem a ve čtvrtek budou držet pěsti ve čtvrtfinále proti USA.

17:00 ... "Vracíme se z celodenního super výletu. Počasí nám naštěstí přálo. Po krásné tůrce po skalnatých útesech Land´s Endu, odkud se král Artuš vydal na svou poslední cestu, a kde se naše foťáky nezastavily (rodiče těšte se)jsme se přemístily na jednu z nejkrásnějších pláží a věřte nebo ne, připadali jsme si opravdu jak v Řecku. I přestože bylo 17°C, tři otužilci z naší party neodolali a do moře skočili. Apko, Helcl a Balatka jsou dnešní hrdinové. Zbytek výpravy se vydováděl také, takže kalhoty všech (i paní učitelky) byly po kolena mokré. To víte, moře je moře. Potom jsme naboso vystoupali ze zátoky na útes, kde jsme navštívili architektonický skvost ve stylu řeckých antických divadel Minack Theatre. Střihli jsme si hereckou zkoušku Shakespearea na jevišti, shlédli poučný dokument o stavbě a vyrazili k hradu St. Michael. Nestihli jsme St.Ives, ale nevadí, i tak máme kupu zážitků. Děti moc chválím. Jsou skvělé." V.N.Š.

10:30 ... "Zdravíme všechny učitele z Velké Británie. Jsme v Cornwallu a míříme do Land´s Endu, nejzápadnějšího cípu Anglie. Máme se parádně, nic nám tu nechybí. Pozdravujte všechny doma. Honza Kotek a spol."

9:00 ... "Dobré ránko všem do Liberce z našeho druhého přátelského domova. Všechny rodiny se o nás starají jako o vlastní. Děti premiéru zvládly na jedničku. Jsou usměvavé, zdravé, odpočaté a spokojené. Nyní už sedíme v našem autobuse a vyrážíme poznávat západní pobřeží. Děti vesele štěbetají a vypráví zážitky z rodin."V.N.Š.  V jihozápadní Anglii je zataženo, 12°C. Výpravu dnes čeká dopoledne návštěva divokých útesů Land´s Endu, odpoledne si cestovatelé prohlédnou monumentální hrad St.Michael´s Mount a městečko St.Ives, ráj umělců a výtvarníků.

16.5.2015 - 2. den

19:30 ... Cestovatelé se seznamují se svými přechodnými rodinami.

19:00 ... "Máme za sebou 5hodinovou poznávací pěší tůrku. Stihli jsme vše - město, přístav, nákupy, občerstvení, nádherný přírodní park. Nyní trénujeme angličtinu. Za půl hodiny nás čeká rozdělení do našich anglických rodin, tak ať jsme ve formě pro anglickou konverzaci. Všichni se už těšíme na teplou večeři, sprchu a pohodlnou postel. Nálada výborná, posíláme pozdravy."V.N.Š.

14:00 ... Autobus dorazil do Torquay a výprava poznává město.

13:00... "Frčíme k naší cílové lázeňské přímořské destinaci Torquay. Zbývá nám asi hodinka cesty. Jukli jsme se i na světoznámý Stonehenge. Po 26 hodinách v autobusu se už skutečně těšíme na čerstvý vzduch. Užijeme si poznávačku města, přístavu a pláže. Svítí sluníčko a je 16°C - spokojenost. Děti dojídají poslední zásoby, kochají se výhledy na zvlněnou krajinu a těší se k moři. V autobusu už máme i průvodce Pavla. Takže jsme komplet: hlavní náčelník Pavel, 33 dětí, 3 učitelky a 2 řidiči Tomáš+Tomáš, kteří dbají na bezpečnou jízdu a naše pohodlí. Zdravíme všechny rodiče a děkujeme paní Helclové za supr bábovku. Děti dostaly pochvalu na imigračním za slušné chování...takže paráda."V.N.Š.

7:30 ... "Good morning. Vítají nás křídové útesy a přístav Dover. Přeřizujeme si hodinky o hodinu zpět na 6:30, protože v Anglii je časový posun. Počasí polojasné, 10°C. Snídáme a přejíždíme k Londýnu"V.N.Š.

5:45 ... Autobus s výpravou zaparkoval na nejmodernějším trajektu "Spirit of France" na trase Calais - Dover. Loď vyjíždí přes kanál La Manche směrem k Velké Británii

2:00 ... Cestovatelé prošli imigrační kontrolou. Nikdo nevypadá, jak uprchlík, a proto všichni prošli kontrolou bez problémů. V přístavu však čekalo na výpravu nepříjemné překvapení: Trajekt už bohužel odrazil od břehu a další jede až za 3 hodiny...

1:40 ... Bonjour. Výprava přejíždí hranice Francie. Těsně před Calais zažila expedice nepříjemné probuzení: "3 kilometry před Calais jsme v plné rychlosti přejeli větve, které na silnici nastražili pravděpodobně "mírumilovní" uprchlíci. Byla to rána, řidič situaci zvládl a nikomu se nic nestalo. Jen přední nárazník autobusu už není tak pěkný, jako když jsme vyjížděli z Liberce". V.N.Š.

15.5.2015 - odjezd do Anglie

23:30 ... "Vjíždíme na území Belgie" V.N.Š.

19:00 ... Výprava zastavila k druhé zastávce na německém území na čerpací stanici někde poblíž Kasselu. Cestu nekomplikují žádné kolony, vše jde podle plánu.

18:00 ... Autobus minul Lipsko a směřuje po dálnici A38 na Göttingen

14:45 ... Poté, co nastoupili žáci ZŠ Litoměřice, je už výprava kompletní. Autobus minul Ústí nad Labem a po překročení hranic pojede směrem na Drážďany.

12:30 ... V Praze nastupuje parta cestovatelů z Gymnázia Sladkovského z Prahy 3, naši cestovatelé poobědvali řízky od maminek a autobus míří z Prahy do Litoměřic pro další část výpravy.

11:00 ... Oranžový autobus vyjíždí z Rybníčku za mávání rodičů směrem ku Praze.

10:45 … Na Rybníčku se sešlo všech 11 cestovatelů. Počasí vůbec nepřipomíná květen. Je 6 °C, teplé oblečení nesmí chybět.

Více informací naleznete zde

Seznam aktualit

Základní škola Liberec
U školy 222/6
„Sportem ke zdraví, školou k vědění a poznání”