Aktuality - Výstup na Ještěd 24.4.

Výstup na Ještěd 24.4.

30. 4. 2010

V sobotu 24. 4. jsme se již potřetí sešli na konečné tramvaje v Horním Hanychově, abychom společně strávili jarní sobotu. Krásné počasí jsme měli objednané již dlouho dopředu, snad proto se nás na startu při skupinovém fotografování sešlo tolik, že jsme se málem ani nevměstnali na fotografii. Dokonce mezi nás přišli i bývalí žáci. (Karolíno, Báro a Lucko, udělaly jste nám radost!)

Tentokrát jsme vrchol zdolávali třemi trasami. Nejpočetnější skupina šla po modré kolem bývalé sáňkařské dráhy. Tato skupinka se později rozdělila na několik podskupin – ti, co byli na výstupu poprvé se statečně drželi modré značky a zdolávali vrchol přes kamení. My, poučení, jsme závěr vyšli po silnici. Samostatnou jednotkou této skupiny byla maminka Aničky a Eriky, která vyvezla až na vrchol kočárek s nejmladším účastníkem – čtyřměsíčním Jessicou.

Vrcholové družstvo nezklamalo a pokořilo vrchol nejdříve, když zdolali nejnáročnější výstupovou cestu "Pod lany". Mezi 59 odvážlivci byli i nejmladší hokejisté ze třetí třídy. Měli nejnáročnější trasu, ale nejkratší, takže, když jsme docházeli my ostatní, byli již opět plni elánu. A třetí trasu si zvolili čtvrťáci a páťáci, kteří šli přes Pláně, neboť sjezdovka byla ještě pod sněhem.

Na vrcholu dostali všichni (snad) „Upomínkový list“, občerstvili jsme se, byly pořízeny dokumentární fotografie a vydali jsme se na zpáteční cestu. Na Pláních proběhl piknik v trávě a potom jsme volně scházeli zpět na konečnou tramvaje.

Letošní akce se zapíše výrazně do kroniky školních výýstupů na Ještěd jako rekordní, neboť na vrchol liberecké dominanty vyšlapalo, vyběhlo, dopajdalo nebo se vyškrábalo rekordních 189 účastníků dvounohých a 18 čtyřnohých – psů!!!

Sice jsem několikrát slyšela (a sama si to taky myslela), že ten Ještěd je rok od roku vyšší, ale věřím, že do roka a do dne se tu opět sejdeme.

 

Lenka Zikmundová

Více informací naleznete zde

Seznam aktualit

Základní škola Liberec
U školy 222/6
„Sportem ke zdraví, školou k vědění a poznání”